اندیشه آبی

اقتصادی اجتماعی

اندیشه آبی

اقتصادی اجتماعی

خلیج فارس همیشه خلیج فارس بوده و همیشه خلیج فارس خواهدماند

به نام آنکه مارافکرت آموخت

   در مناقشات بین دو طرف ،معمولا هر یک از طرفین به دنبال بدست آوردن نقطه ضعف از طرف مقابل هستند تا از آن طریق حداکثر فشار را وارد نموده ورقیب ویا دشمن خود را وادار به تسلیم ویا حداقل پذیرش درصدی از نظرات وخواسته های خود نموده ودر نهایت پیروز میدان تلقی گردد.

نظام جمهوری اسلامی در روابط خارجی با دیدگاهی که دارد وبرخواسته از آموزه های دینی جامعه ماست (نه ظلم کن ونه زیر بار ظلم برو) قطعا در وضعیت فعلی جهان که گروهی خود را حاکم بلامنازع دنیا میدانند ومنافع خودرا نیز دراستمرار این نظام میدانند، ما چه بخواهیم وچه نخواهیم دشمنانی داریم که دنبال آن هستند که از هر وسیله ای برای تحت فشار قراردادن ملت ایران استفاده نمایند. در این راستا قطعا نقاط حساس را شناسایی نموده واز طریق آنها  اقدامات خورابه مرحله اجرا خواهند گذاشت.کمااینکه تاکنون از روشهای نظامی گرفته تا تحریم اقتصادی تحریک همسایگان تحریک و وسوسه کشورهایی که با ما روابط حسنه داشته اند و تهدید آنها ، وحتی ندادن روادید به دانشمندان و ورزشکاران جهت شرکت در سمینارهای علمی ومسابقات ورزشی ازجمله این فشارهاست که صدالبته با هوشیاری مسئولین وایستادگی مردم سرافراز ایران اسلامی این حربه ها کارگر نیافتاده است.

واما یکی از مهمترین ابزارهایی که (به زعم آنها)می توانستند استفاده کنند ایجاد اختلاف وتفرقه افکنی بین کشورهای همسایه ومخصوصا کشورهای عربی ودر راس آنها کشورهای حوزه خلیج فارس وجمهوری اسلامی ایران بود که کماکان با شدت هرچه تمام تر ازاین حربه استفاده میکنند که البته استفاده ازاین حربه چند منظوره است. که به غیر از فشاربه ایران ازبین بردن اتحاد بین مسلمانان ودر نهایت تضعیف قدرت مسلمین از جمله اهداف آن می باشد.ودر این میان از ناآگاهی سران بعضی از این کشورها نهایت استفاده را میبرند.

در این راستا برای نیل به اهداف پلید خود بحث ادعای مالکیت بر جزایر سه گانه ایرانی توسط یکی ازشیخ نشین های منطقه وهمچنین تحریف نام "خلیج فارس " را از بقیه موارد جدی تر دنبال میکنند چرا که فکر میکنند اثرگذاری آن بیشتر است.

در خصوص تحریف نام جاودان خلیج فارس به ادعاهای بعضی از شیوخ وافراد مغرض عربی هم اکتفا نکرده واز ابزارهای دیگری که در دسترس خودارند نیز نهایت استفاده را می برند که موارد آن کم نبوده است.

در آخرین اقدام غیر قانونی وغیر اخلاقی نیز توسط یکی از سایتهای سرسپرده ووابسته ، دست به کار زشت وناپسندی زده اند که هیچ فرد منصفی در دنیا آن را نه تنها تایید نخواهد کرد بلکه مورد لعن ونفرین نیز قرار خواهد داد.

چرا؟

اول اینکه سایت مذکور در زمینه نام گذاری مناطق وعوارض جغرافیایی چه جایگاهی دارد؟ که البته خودشان نیز خواهند گفت هیچ.

دوم اینکه مدیران سایت مذکور مگر مرجع حقوقی هستند که حکم به تعویض ویا ابقای یک نام تاریخی بدهند؟

سوم اینکه  اگر چنین است پس من هم ادعا می کنم مالکیت آن سایت متعلق به من است وصاحبان آن غاصب هستند. وقتی برای ادعا نیاز به مستندات نباشد این ادعا نیز می تواند برای من حق ایجاد نماید.

چهارم اینکه به سایت مذکور چه ارتباطی دارد که اینقدر یقه درانی می نماید؟

البته این نشانگر این است که مدیران سایت یا مغرض هستند ویا اینکه مبالغ هنگفتی برای این کار خود دریافت کرده اند که در هر دوصورت این اقدام ناشایست آنها برای همیشه لکه ننگی خواهد بود که فقط با عذرخاهی صاقانه آنها ازملت غیور ایران وجبران گذشته پاک خواهد شد ولاغیر.

اما مسئولین امور خارجه نباید به سادگی ازکنار این موضوع بگذرند، در مجامع بین المللی بایستی پیگیریهای مجدانه وحتی اقدامات حقوقی برعلیه گردانندگان سایت مذکور تا حصول نتیجه ومحکویت آنها انجام گیرد ، و این انتظاریست که یکایک مردم ایران از مسئولین مربوطه دارند.

سخن آغازین

سال جدید را در حالی آغاز نمودیم که جریانات تلخ وشیرین زیادی در محیط پیرامون ما در حال وقوع می باشد .

افزایش قیمت مایحتاج مردم در روزهای پایانی سال ۸۶ شیرینی تعطیلات نوروز را به کام بسیاری از هم وطنان تلخ نمود که امیدواریم مسئولین محترم برای این معضل فکری اساسی نمایند.

از موارد دیگر قابل تامل که با موضوع قبلی نیز بی ارتباط نیست برداشتن فرانشیز داروهای بیماران کلیوی(پیوندی)است (به نقل از مسئولین وزارت بهداشت که از طریق جراید منتشرشد)که باعث افزایش شوک برانگیز هزینه داروی این عزیزان گشت که به هیچ عنوان قادر به تامین آن نیستند.(حداقل تعداد زیادی از آنها قادر نیستند)مسئولین محترم وزارت بهداشت از بنده بهتر می دانند که مصرف نکردن این دارو ها توسط افراد مذکور چه عواقبی را به دنبال خواهد داشت لذا می طلبد تا دیر نشده چاره ای اندیشیده شود تا جان افراد به خطر نیافتد انشاء الله.

اما پیروزی در زمینه هسته ای وساخت سانتریفیوژ های بیشتر وآمادگی برای نصب ۶۰۰۰ سانتریفیوژ جدید با توان بالاتر ازجمله خبرها واتفاقات شیرین بود که در این ایام مردم عزیز را خوشحال نمود.

در نهایت لازم می دانم اشاره ای به وضعیت کشاورزی داشته باشم . بارنگی کم در پاییز سرمای کم سابقه زمستان وادامه خشکسالی در بهمن و اسفند سال گذشته وهمچنین فروردین سال جاری خسارت جبران ناپذیری به بخش کشاورزی وارد نموده است که قشر زحمتکش کشاورز به سختی بتواند آن راتحمل نماید.

کشاورزانی که امید داشتند با برداشت محصول هم هزینه های خود رابپوشانند وهم امورات  زندگی خودرا بچرخانند وهم برای سال زراعی آتی خود پس اندازی داشته باشند تا مراحل کاشت وداشت را به مرحله اجرا برسانند در حال حاضر مانده اند که چه باید بکنند. حال این مسئولین امر هستند که در هیات دولت مجلس وخصوصا در وزارت جهاد کشاورزی چاره ای بیاندیشند تا با جبران قسمتی ازخسارت بهره برداران بخش مخصوصا آنانی که تحت پوشش بیمه نیستند این بخش را از صدمات جبران ناپذیر برای ادامه فعالیت برای سال آتی حفظ نمایند.